Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/c/2/b/multimediedesigner.dk/httpd.www/wp-content/themes/fruitful/inc/metaboxes/init.php on line 756 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/c/2/b/multimediedesigner.dk/httpd.www/wp-content/themes/fruitful/inc/metaboxes/init.php on line 756 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/c/2/b/multimediedesigner.dk/httpd.www/wp-content/themes/fruitful/inc/metaboxes/init.php on line 756 Dynaudio laver gode højtalere. | Multimediedesigner.dk
10 Mar

Dynaudio laver gode højtalere.

1058279_10207441435727927_1979943630_n

Christian Bennike blev uddannet som multimediedesigner i 2002 og arbejder i dag hos højtalerproducenten Dynaudio. Dagsorden for oplægget lød spændende og relevant for os, specielt da han er uddannet fra netop multimediedesign uddannelsen vi selv går på.

Christian ville komme ind på customer journeys, sociale medier, content marketing og effektiv måling af indsatsen på føromtalte områder, men oplægget føltes mere som en gennemgang af hans arbejdsplads marketing. En arbejdsplads fundamenteret på luksushøjtalere til skyhøje priser og et marked på 1% i Danmark.

Midtvejs i oplægget blev vi i tvivl om vi stod midt i en salgspitch for Dynaudio højtalere, eller var til oplæg om Digital Marketing, da Christians forsøg på at basere selv oplægget på historier fra Dynaudio blev oversvømmet af reklamevideoer, detaljerede beskrivelser af højtalers mest optimale placering og målgruppens pengepungs dybde. Og selv når det lykkedes ham at beskrive hvordan customer journeys påvirker en kundes oplevelse af en virksomhed, så endte det ud i hans personlige besættelse om personificerede nyhedsbreve som hans luksus kunder læser. Nyhedsbreve som for de fleste ender i spambunken, og det samme gjorde mange af hans kommentarer i relevans til oplæggets emner.

Hvis hele oplægget var en mørk og forvirrende rejse igennem Dynaudios markedsføring og kunder, så kom lyset til sidst da Christian gennemgik metoder til at måle aktiviteten på en hjemmeside. Han gennemgik Google Analytics og Klipfolio der kunne omformulere Google Analytics leksikon af viden til simple og let spiselige figurer og tal, samt Crazy Egg der laver et heatmap over brugeres klik på en hjemmeside. Det sidste er især brugbart da det kortlægger brugerens adfærd på en hjemmeside, og røber oversete fejl og mangler ved hjemmesidens design.

Alt i alt fik vi at se hvordan den teoretiske viden vi får på studiet kan bruges i praksis i en virksomhed, og hvor vigtigt det er være opmærksom på hvilken målgruppe man arbejder for – og hvilken publikum man taler til. Vi ved også hvor vi skal gå hen og købe højtalere hvis vi en dag står med 250.000 kr. vi gerne vil brænde af.

 

Oliver, Mathias, Stephanie & Anika

One thought on “Dynaudio laver gode højtalere.

  1. Hej med jer – Tak for jeres læsningen.

    Tak for ris og ros.
    Jeg tror meget på at det bliver nemmere at formidle teorier, når man sætter det i kontekst til et produkt eller en virksomhed og marketing i praksis. Og nu kommer jeg jo fra en højtalervirksomhed, hvorfor det er nærliggende at tage udgangspunkt i højtalere :-)
    Ellers er jeg sikker på at I har masser af dygtige undervisere der kan fortælle om customer journeys, sociale medier og content marketing mv.

    Skulle I nu en anden gang stå i en lignende situation, vil jeg klart anbefale jer at spørge ind til det som I ikke synes giver mening eller bare ikke synes er relevant (det kan evt. være efter foredraget, hvis det er mere “trygt”).

    Tak for feedbacken, den er modtaget :)

    Dejligt at I trods alt fik noget med hjem.
    Vh.
    Christian Bennike

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *